Luisterconcert Black Hat White Hat

In de reeks live optredens in en bij Museum Tweestromenland in Beneden-Leeuwen is het op zondagmiddag 20 oktober de beurt aan Black Hat White Hat. Deze band brengt weemoedige Americana muziek over het dagelijks leven. Van al dan niet onbereikbare liefdes tot bijzondere observaties in onze moderne tijd.

De bandleden bieden folk en alternatieve country van buitengewone warmte en kwaliteit. Gitarist Ray van Haalen en singer-songwriter Erik van Oijen (Steve Duke) schrijven samen met Ray’s dochter Lucy van Haalen (zang, gitaar, bas) liedjes die doen denken aan het werk van Gillian Welch & Dave Rawlings, Mandolin Orange en Gram Parsons & Emmylou Harris.

Tijmen Veelenturf

Black Hat White Hat verrast menig podium in het land met muziek, die je het ene moment fluisterend mee de diepte invoert en het andere moment je hart laat bonken op een smaakvolle crossover naar de Balkan. Eind mei presenteerde de band zijn eerste album met daarop negen parels van nummers. Het is te beluisteren op Spotify. Bijzonder aan het optreden is dat een van Nederlands beste violisten, Rotterdammer Tijmen Veelenturf, de band bijstaat. Tijmen won onlangs in Nashville Tennessee de Fiddle Off op de ‘Mountain City Fiddlers’ Convention’.

Primeur

Het museum is vanaf 13.30 uur open. Het optreden begint om 15.00 uur en is het eerste concert dat in de foyer plaatsvindt. Dit is een primeur! Het zal een echt luisterconcert worden; dus zorg dat je op tijd binnen bent. De entreeprijs is zoals gewoonlijk 9 euro inclusief een bezoek aan het museum. De normale voordeelacties (o.a. Museumkaart en Vriendenpas) zijn van toepassing. De expositie METAMORFOSE is op 20 oktober niet te bezoeken.