openlucht concert met WEK, Rockband Bridges, Between 2 Rivers

Na het gezellige en sfeervolle openlucht concert eind juni is er zondagmiddag 25 augustus vanaf half 2 weer een concert in de buitenlucht. Er zullen dan geen 2 maar 3 bands te zien zijn. Eigenlijk is deze middag een terugblik op de zeer succesvolle tentoonstelling over de jeugdcultuur van eind vorige eeuw. Deze tentoonstelling was in 2023 te zien in het museum. De muziek uit die tijd speelde daarbij een grote rol. De 3 bands die zondagmiddag aanwezig zijn, hebben vorig jaar ook opgetreden tijdens de concerten die het museum toen maandelijks organiseerde.

De middag wordt begonnen met ROCKBAND BRIDGES. De mannen van Rockband Bridges hebben een lange en ruime ervaring in diverse bands. Zanger-bassist Hans Banken en toetsenist-zanger Rinie van Rijsingen hebben in de jaren zeventig hun eerste muzikale stappen gezet in regionaal bekende bands als Journey’s End en de Zeroes. Met gitarist Hans Reinders speelde Rinie jarenlang in Spock. Bij de rechtbank werd André de Mey gevonden, die nu als therapie de trommels slaat. De band speelt naast eigen nummers vooral muziek uit de jaren ’70 en begin jaren ’80, met songs van onder andere 10CC, Pink Floyd, ELO, Supertramp, Bruce Springsteen, John Hiatt, The Cure, Al Stewart en The Jam.

Na BRIDGES is het de beurt aan WEK. WEK, een afkorting van What Everybody Knows, is een 4-koppige band en komt uit West Maas en Waal. Na jaren bekende hits te hebben gecoverd, besloten de bandleden hun persoonlijke inspiratie te gaan volgen. WEK speelt nu een mengeling van rock, pop, blues, ska en wals. De muziek is geïnspireerd op de pop/rock van de energieke jaren 60-70, waar niet werd gelet op leeftijd, klasse en culturele achtergrond. WEK bestaat uit Jan van Heertum (zang/bas),  Gé van Sonsbeek (toetsen), Gerrit Platen (drums) en Wim Adams (zang/gitaar).

Tot slot zal het podium betreden worden door BETWEEN 2 RIVERS.  Between 2 Rivers is een all-roundcoverband die bestaat uit muzikanten uit Druten. Zij hebben elkaar gevonden in een liefde voor gitaar gedreven muziek, zowel van vóór, als uit hun eigen tijd! Op eigen wijze brengen zij een ode aan de artiesten die betekenis hebben gehad -en nog steeds hebben -in hun muzikale levens. Deze kunnen variëren van artiesten als Led Zeppelin, Nirvana en Green Day tot meer moderne acts zoals Arctic Monkeys en Nothing But Thieves, maar ook een eigen variant van bijvoorbeeld ‘Engelbewaarder’ schuwen zij niet. De band is opgericht in 2021 als gelegenheidsband, maar timmert nu aan de weg om een plek te vinden in het Maas en Waalse muziekcircuit.

Zoals gebruikelijk tijdens de concerten is de entree gekoppeld aan de entreeprijs van het museum. Dat wil zeggen dat je voor 9 euro zowel een bezoek kunt brengen aan de exposities in het museum als ook 3 bands kunt komen bewonderen. Ben je lid van Vrienden van het Museum of heb je een museumjaarkaart dan hoef je geen entree te betalen. Het concert begint zondagmiddag 25 augustus om half 2. Kaarten zijn alleen te koop op de dag zelf aan de kassa.